Avtackning av Jazz Westerberg
2021-04-25 21:15

Varje år kommer och lämnar ledare föreningen och tyvärr har vi inte möjlighet att uppmärksamma alla under årsmötet. Under 2020 lämnade dock två ledare som under många år varit verksamma i Nikegymnasterna och engagerat sig i föreningens helhet. Under årsmötet förra veckan riktades därför ett stort tack till Anja Jakobsson och Jazz Westerberg.

Nedan följer avtackningstalet till Jazz Westerberg som hölls av Anna Asratian:

”Jazz Westerberg har varit en klippa i GF Nikegymnasterna. Hon har under lång tid varit en väldigt uppskattad ledare både i sina träningsgrupper, under barn och ungdomslägren samt i hennes truppgrupp UT2 där hon drog ett stort lass och gjorde ett fantastiskt bra jobb för allas utveckling och välmående. Förutom sitt stora engagemang inom föreningen har Jazz även spridit gymnastikglädje utanför föreningens väggar.

Jazz har stått upp i vått och torrt för föreningen genom sitt exceptionella engagemang, både med sina gymnaster men även inom Barn- & Ungdomskommittén. Hon har suttit med i kommittén som ledamot och sedan tagit över som ordförande för att fostra den nya generationen av ledamöter och verkat för att utveckla verksamheten.

Därtill har Jazz varit involverad i en blandning av föreningens utskott och kommittéer, bland annat har hon aktivt främjat gränsöverskridande samarbeten mellan de olika disciplinerna till föreningens uppvisningar. Hennes insatser har bidragit till en förbättrad gemenskap inom föreningen.

Jazz blev under 2018 tilldelad föreningens högsta utmärkelse ”Årets Nikepersonlighet” för sitt stora engagemang i föreningen.

Efter en sådan stor roll i föreningen förstår vi att Jazz är redo för nya äventyr och vill helhjärtat stötta henne i de nya utmaningarna men också poängtera att hon är välkommen tillbaka till Nikegymnasterna när helst hon skulle önska det. Det har varit en fröjd för de av oss som fått jobba med Jazz, och vi vill önska henne lycka till i framtida utmaningar. Vi vill även tacka henne för de år hon spenderat med oss, de har varit guld värda!”

Jazz kommer, liksom Anja, att tackas av personligen inom snar framtid vid ett lite roligare tillfälle än ett digitalt årsmöte :)