Utbildningsstege tävlingsgrupper

Nedanstående är eftersträvansvärda krav, det kommer dock bli undantag av diverse anledningar men föreningen och ni som ledare bör sträva efter att följa utbildningsstegen. Det som står i parentes är det du som ledare i denna grupp bör jobba för sen medan du är ledare i den gruppen.

MT1 7-8 år

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, yngst 13 år (baskursen, trupp A)

MT2 9-10 år, FT1 9-11 år, FT2 från 12 år

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, Trupp A, yngst 15 år, (trupp B)

Administrationsansvarig ledare: yngst 18 år, Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, trupp A, (trupp B)

T1 11-12 år

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, trupp A, trupp B, yngst 16 år

Administrationsansvarig ledare: yngst 18 år, Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, trupp A, trupp B.

UT2 från 13 år

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, Trupp A, trupp B (trupp C), yngst 18 år.

Administrationsansvarig ledare: yngst 18 år, Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, Trupp A, trupp B, (trupp C).

UT1 från 13 år

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, Trupp A, trupp B, (trupp C, D).

Administrationsansvarig ledare: yngst 18 år, Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, Trupp A, trupp B, (trupp C, D).

RG3

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, yngst 13 år, (Baskursen, RG A).

Administrationsansvarig ledare: yngst 18 år, Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, RG A, (RG steg B).

RG1, RG2

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, RG A, yngst 15 år, (RG B, C).

Administrationsansvarig ledare: yngst 18 år, Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, RG A, (RG B, C).

AG prova på upp till 8 år

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, (AG 1), yngst 15 år.

Administrationsansvarig ledare: yngst 18 år, Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, AG 1.

AG

Ledare: Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, AG steg 1-3, yngst 16 år.

Administrationsansvarig ledare: yngst 18 år, Nikeutbildningen del 1 & 2, Baskursen, AG steg 1-3.

Ladda ner medlemsappen!
Samarbetspartners