Träningsgrupper
Föreningsengagemang
GF Nikegymnasterna är en förening som till stor del grundas på ideellt engagemang och som vill fortsätta hålla avgifterna låga för att kunna bidra med rörelseglädje till så många som möjligt. För att fortsätta hålla det så, bör varje medlem ta sitt föreningsansvar.

Vad är då föreningsansvar?
Det kan handla om hjälp med att grusa trappen till nästkommande när det är halt, plocka upp papper på en stökig toalett, tillse att du eller ditt barn inte kommer hungrig eller toanödig till träningen, eller större insatser som att vara funktionär vid event, hjälpa till med insamlingar, skjutsa till tävling etc. Tillsammans tillser vi även att vi lämnar hallarna i ett fint skick med ordning och reda inför nästkommande grupp.

Det kan även handla om att påtala en brist eller ge förslag till din/ditt barns ledare om du ser något som kan behöva förändras. Tänk här på att det i de allra flesta situationer är mycket mer givande och trevligare för ledaren att få direkt återkoppling än att höra det i efterhand på avigvägar från oss på kansliet när ledaren kanske inte längre kan påverka händelsen.

Städdagar
Information om terminsstädningens schema för alla grupper som tränar minst 1.5h/vecka i T1-hallen finns utöver här på hemsidan även på fysisk lapp i T1-hallen och visas även på TV:n i entréhallen.

Värdegrunden
Föreningens värdegrund är inte heller något som endast är ledarnas ansvar. Genom ditt medlemskap i Nikegymnasterna skriver du under på att se alla och inte blunda för om någon verkar må dåligt eller är utanför. Vi tar hand om varandra.

Uppmuntra ledarna
Snälla, ta hand om och stötta våra ledare och verksamheten. Vi är alla mänskliga och kan fela, saknar ni något så påminn eller hör efter om ni kan vara till nytta istället för att klandra. Tillsammans skapar vi över ett par tusen träningstillfällen per år men utan våra ledare skapar vi inget.

Intresserad av att hjälpa till mer som ledare eller hjälpförälder?
Har du gymnastikkunskaper och är intresserad av att bli en Nikeledare? Läs då mer här.
Önskar du stötta upp i ditt barns träningsgrupp som hjälpförälder? Läs då mer här. Inga tidigare gymnastikkunskaper krävs även om det givetvis underlättar.

Föreningen lever och andas tack vare föreningsengagemang. Litet som stort engagemang kan göra stor skillnad. Tack för att du bidrar till föreningen!

Ladda ner medlemsappen!
Samarbetspartners